Nieuws

Mar 01, 2019
MCX werkt volgens ITIL en is ISO 20000 gecertificeerd

MCX heeft haar IT service management processen conform Information Technology Infrastructure Library (ITIL) ingericht. ITIL is een referentiekader voor het inrichten van beheerprocessen binnen de IT en is opgesteld aan de hand van best practices. Voor MCX betekent dit dat alle IT service management processen zijn beschreven en in een hiërarchie qua bevoegdheid en/of verantwoordelijkheid zijn gerangschikt. Klanten profiteren hiervan doordat we hen op deze manier nog beter van dienst kunnen zijn. 

ISO 20000 certificering
ITIL bevat alleen praktijkervaringen en geen vereisten. Er is geen mogelijkheid tot certificering. MCX heeft er daarom voor gekozen niet alleen onze IT service management processen conform ITIL in te richten, maar ook te gaan voor ISO 20000. ISO 20000 is een internationale standaard voor IT Service Management (ITSM) en is gebaseerd op een aantal principes van kwaliteitsmanagement. Denk hierbij aan aspecten als rendabiliteit, betrouwbaarheid, consistentie en efficiëntie. Doordat wij ISO 20000 gecertificeerd zijn kunnen wij op al deze aspecten de klant voorzien in een nog hogere kwaliteit van IT service management.

Help us share this
Share Share Share Share Share