Neem contact op Zoeken
Nieuws

Interview met De Volksbank: “MCX staat altijd in de meedenk-modus”

07-04-2021
Vanaf de allereerste ontmoeting met MCX is Joep Risseeuw, Delivery Manager bij de Volksbank, onder de indruk. “Ik zag meteen dat MCX goed luisterde, proactief meedacht en doorvroeg op de juiste punten.” Dat goede gevoel beklijft gelukkig, want na ruim één jaar na deze eerste ontmoeting is Joep Risseeuw nog steeds tevreden over de samenwerking.

Technisch beheer Oracle Financial Services

De Volksbank is het moederbedrijf van SNS, ASN Bank, RegioBank en BLG Wonen en heeft ruim 3,2 miljoen klanten en meer dan 3000 medewerkers in dienst. Daarmee is het bedrijf de vierde bank van Nederland. Als Delivery Manager is Joep Risseeuw verantwoordelijk voor de continuïteit van circa vijftig ICT-applicaties en systemen. Eén van die applicaties is Oracle Financial Services, een financieel pakket met grootboek, debiteuren en crediteuren, waarvan MCX het technisch beheer op zich neemt.

 

Bedrijfskritische applicatie

“Het is ontzettend belangrijk dat de beschikbaarheid en continuïteit van dit systeem gewaarborgd wordt”, vertelt Risseeuw. “Het is geen systeem waar onze klanten direct mee te maken hebben, maar het is wel bedrijfskritisch, omdat we het gebruiken als ons grootboek. Het is een key applicatie in onze rapportage naar toezichthouders, zoals de ECB en de Nederlandse Bank. Daarmee bijvoorbeeld ook belangrijk voor het behouden van onze banklicentie.”

 

De meedenk-modus

De urgentie die Risseeuw schetst snapt MCX als geen ander. Door een proactief en eerlijk advies weet MCX de Volksbank te ontzorgen. Joep Risseeuw heeft daar zelfs een eigen term voor bedacht. Volgens hem staat MCX altijd in de ‘meedenk-modus’. “Als er iets is reageert het team van MCX altijd adequaat en snel. Ze signaleren en adviseren en denken continu met ons mee, altijd met het belang van onze klant in het achterhoofd. We zijn heel blij met die houding, want daardoor is er een hechte vertrouwensband ontstaan. MCX doet altijd wat ze zegt en belooft.”

 

Doelen en resultaat

Binnen de Volksbank is als doel gesteld dat de Oracle Financial Services applicatie 97 procent van de openingstijden beschikbaar moet zijn. Volgens Joep wordt daar ruimschoots aan voldaan: “We hebben natuurlijk het liefst een 100 procent volledige continuïteit en dat is het afgelopen jaar ook gerealiseerd. Mede dankzij MCX zijn de integriteit, vertrouwelijkheid en beschikbaarheid van de applicatie en de data geborgd. En dat is een uitstekend resultaat.”

 

Betrouwbaar én vriendelijk

Het geheim van de succesvolle samenwerking ligt volgens Risseeuw voor een groot deel aan de eerdergenoemde meedenk-modus van MCX. “Daardoor voel ik mij als klant altijd serieus genomen”, zegt hij. “Maar dat is het zeker niet alleen. MCX is een betrouwbare én vriendelijke leverancier. We werken heel prettig samen en dat zie je terug in de resultaten. Ik kijk met het volste vertrouwen naar de toekomst en onze nauwe samenwerking.”