Nieuws

Ook CAK kiest voor de dienstverlening van MCX

27-01-2022
In oktober 2021 heeft het CAK een Europese aanbesteding uitgeschreven voor het technisch beheer van de applicatie Oracle Health Insurance.

Technisch beheer Oracle Health Insurance

Het Oracle Health Insurance Back Office systeem (afgekort OHI) ondersteunt de belangrijkste administratieve processen van zorgverzekeraars zoals declaratieverwerking, polis administratie en zorginkoop. Omdat MCX veel kennis van OHI heeft en ook specifiek ingericht is op IT-beheer, is er op deze aanbesteding ingeschreven. We zijn trots dat het CAK MCX geselecteerd heeft om dit traject uit te mogen voeren. Hiermee kunnen we weer een nieuwe klant toevoegen aan ons bestand.

 

De komende jaren zal MCX het technisch applicatiebeheer van het OHI platform, de Oracle Service Bus en alle Oracle databases gaan verzorgen. Ook zijn er een aantal projecten gedefinieerd die tijdens de contractperiode door MCX uitgevoerd gaan worden.

Over het CAK

Het CAK is een publieke dienstverlener die voor de overheid regelingen uitvoert en zorgt voor de vertaling van wetten en regels naar persoonlijke en begrijpelijke service. Met heldere en goed vindbare informatie geeft het CAK klanten inzicht in en overzicht van hun persoonlijke situatie. Hierdoor kan iedere klant zelfstandig de juiste keuzes maken.

 

Door de komst van nieuwe taken de afgelopen jaren, groeide het CAK uit tot één van de grootste uitvoeringsorganisaties in de zorg- en welzijnssector in Nederland. Daarbij neemt het CAK een centrale positie in als het gaat om het beheren van financiële en administratieve processen en het onderhouden van contacten met de afnemers van zorg.

Het kantoor van CAK staat in Den Haag.